Uniform

Binnen Scouting Nederland wordt er het zogeheten Scoutfit aangeboden om te dragen tijdens de opkomsten. Hier maken wij als Scouting Holendrecht dan ook gebruik van.

Hieronder zijn er enkele afbeeldingen waar op zichtbaar is waar precies de insignes moeten komen. Dit kan soms wel eens verwarrend zijn voor de ouders.

Voor alle bijzondere insignes, zoals de insignes die we uitgeven na een Zomerkamp bijvoorbeeld, willen we vragen om deze op een ander kledingstuk te plaatsen. Dit vanwege het feit dat wij de uniformen ook dragen tijdens bijvoorbeeld de Dodenherdenking en dan een uniforme uitstraling willen hebben. Wat een leuk alternatief is voor deze badges / insignes is bijvoorbeeld een kampvuurdeken (verkrijgbaar bij de scoutshop). Op deze manier blijft het uniform een beetje “netjes” en heb je een blijvend aandenken zonder je badges / insignes te moeten overzetten als je overvliegt naar de volgende speltak.