Nieuws

*welpen* De welpen zijn vandaag weer wakker geworden na een goede nachtrust in Duitsland. Eerst is er ontbeten en er was wat vrije tijd. Daarna gingen de welpen op reis met de auto naar Zwitserland om daar geld op te halen, dat was hard nodig toen wij een leuke wandeling maakte naar Monaco (Baarn). Daar aangekomen hebben de welpen gesmikkeld van een lekker patatje. Toen alles in de buiken zat mochten zij de winkelstraat in Monaco onveilig maken en het zakgeld uit te geven. Er is speelgoed, snoep, en zelf een paar knuffels gekocht. Samen teruggekomen op het kampterrein na de wandeling is er veel gespeeld. De welpen stapten in de trein naar Spanje, daar stond namelijk het avondeten op hun te wachten! Paella Con Pollo y Chorizo met Churros als lekker toetje. Er is genoten en gedanst op muziek in de avond, daarna was het tijd voor bed. Tot morgen!*scouts*Na de nachtelijke ontdekkingstocht over ons eiland konden we heerlijk uitslapen. Na een laat ontbijt hebben we onze zwemkleding bij elkaar gepakt en zijn we de waters om ons heen eens gaan verkennen. Het was wat koud in het water, maar er naast was heerlijk vertoeven. We hebben nog een klein potje midgetgolf voor extra vermaak gespeeld voor we ons eiland weer hebben opgezocht. Als avond eten hadden we lekker veel pannenkoeken met als toetje kokos ananas loempia’s. ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook
*welpen*Na een goede nacht slapen waren de welpen wakker. Er was een jarige job dus er is gezongen bij het ontbijt en daarna gesmikkeld van een lekkere taart. Wij waren nog in Italië van gisteren dus hebben een mooie pasta penne ketting gemaakt. De welpen stapten daarna rap in het vliegtuig om naar Schotland te vliegen! In Schotland zijn de traditionele highlandgames gespeeld. De boomstammen werden ver geworpen, de blokken hout werden heel hoog gegooid, de hamers werden geslingerd naar de andere kant van het veld en bij de laatste post werd de kracht van de welpen getest door een emmer hoog te houden. De scoutshop was open, dus daar zijn alle welpen even langs geweest. Toen snel onderweg naar Duitsland met het vliegtuig voor het avondeten, Brötchen Bratwurst met Sauerkraut! De welpen waren echt wel toe aan een douche, dus zijn naar de “spa resorts” gegaan in het Duitse stadje Baden Baden om daarna schoon het bedje in te gaan.*scouts*Na een rustige nacht op ons kamp moesten we optijd uit de veren. Overleven is best hard werken! Na het ontbijt hebben we met een echte pijl en boog mogen schieten. Bij terugkomst op het kamp waren er verschillende activiteiten te doen. Zo kon er een waterzuivering systeem gemaakt worden, beker/kommetjes van kokosnoot gemaakt en vuurmaken met een vonkenstokje/ vuurslag/vuurboog. Na de lunch hebben we nagedacht over hoe we van ons eiland zouden kunnen afkomen. Aangezien er alleen maar water om ons heen is moesten er dus vlotjes gebouwd worden. IJverig is er gebouwd. Na ons avond eten, wraps met kip (vers geschoten natuurlijk met ons pijl ons boog 😉) en de afwas moesten we ons klaarmaken voor een ontdekkingstocht in het donker. Je weet tenslotte nooit wat je dan allemaal tegen kan komen. Eenmaal weer terug op het kamp was het echt tijd voor bed. Morgen weer een nieuwe dag vol avonturen. ... Bekijk meerZie minder
*welpen* Na een verkwikkende nacht van wel 5 uur werden de welpen wakker. Eerst ontbijt en even wat vrije tijd voordat de trein werd gepakt naar Oostenrijk. De bergen daar hadden flink wat bladeren want we gingen naar het klimbos! Alle welpen en een bever gingen samen met de leiding de hoogte in (de kinderen zonder enige moeite, de leiding met iets meer). Wat een bikkels. Na de bergen reden we door naar Italië, na douane-controle stond er een heerlijke Pasta al Ragù voor ons klaar en hebben we afgesloten met Gelato Italiano.Het avond spel was Stare nel Canestro, e la palla è davanti.Vlak voor het slapen gaan is er nog een spelletje Weerwolven gespeeld. Weltrusten.*scouts*Vanmorgen werden we gewekt door het fluiten van de vogeltjes 🐦. Na het ontbijt en de afwas hebben we stokken gezocht en een speer gemaakt om vis 🐠 te vangen. Er moet namelijk eten verzameld worden voor het avondeten. Gelukkig zitten we aan alle kanten van ons eiland🏝️ aan de oceaan, en deze blijkt vol te zitten met vis 🐟 🐠. Het was nog niet zo makkelijk, maar uiteindelijk is het gelukt om voldoende visjes te vangen en hebben we die te drogen gehangen waarna het in visstick veranderde.Daarna was het tijd om op de fiets te stappen en het eiland verder te verkennen. We vonden een paar hele mooie bomen 🌴 om in te klimmen. Na onze klimtocht van 3 uur was het, eenmaal terug op ons eigen kamp, tijd om te koken. Gebakken aardappels, doppertjes en worteltjes en vissticks. Even gezellig met z’n alle om het kampvuur en toen was het al weer tijd om onze tent op te zoeken en lekker te gaan slapen. Morgen een nieuwe dag om te overleven en onze weg naar de bewoonde wereld te vinden. ... Bekijk meerZie minder
*welpen*Zomerkamp 2024Nadat alle welpen en spullen op Buitenzorg waren aangekomen, van de ouders afscheid was genomen, konden we aan de gang: Het terrein is verkend en de tenten zijn ingericht dus was het kampthema aan de beurt.We gaan op roadtrip! Eerst hebben we ons paspoort gemaakt en zijn we in het vliegtuig gestapt. Onze eerste stop: Engeland. Na de douane-controle en de nodige stempels in ons paspoort konden we aanschuiven aan een heerlijk fish and chips diner met echt Engelse trifle als toetje.Na het toetje hebben we British Bulldog gespeeld, daarbij hebben de bevers gewonnen. Daarna zijn de eerste welpen gaan slapen en hebben de wat oudere welpen met de scouts "Dodende straal" gespeeld. Daarna is iedereen moe en al een beetje vies in hun bedje gerold. Tot morgen*scouts*Gister zijn de scouts vol goede moed op de fiets gestapt, op weg naar Labelterrein Buitenzorg in Baarn. Wat was het warm! Al snel hadden we de eerste waterdrinkstop. Niet lang daarna volgde een stop voor de lunch waar we even een beetje konden bijkomen in de schaduw. Nog geen 10 minuten verder fietsen struikelde we over een ijscoboer en werd de 3e stop ingelast. Na een lekker stukje fietsen door een prachtig natuurgebied, waar de koeien op het kruispunt ons al op stonden te wachten, zijn we weer even gestopt voor een flinke slok water. Bijna was ons kampterrein in zicht toen het meest onverwachte toch gebeurde….. we kwamen in een tropische storm terecht 💨 🌪️ ⚡️. Volledig uit onze route geslagen zijn we hopeloos gestrand op een onbewoondeiland 🏝️ . Er was niet veel met ons mee aangespoeld. Een paar zeilen, stukken meloen, versgebakken tosti’s en een Meal Ready to Eat zakje. In de hitte hebben we ons primitief kamp opgebouwd, want van de tenten was geen spoor te bekennen. Na het opgiet zakje eten, wat er prima in ging bij iedereen, hebben we het terrein verkend. Er hing nog wat onweer in de lucht, dus hebben we voor de zekerheid de toch nog aangespoelde tenten opgezet. Een paar bikkels hebben daar geen gebruik van gemaakt en hebben alsnog buiten onder het zeil geslapen.Op zondag ochtend zat het weer niet mee en was het nog wat nat. Na het ontbijt hebben we zelf pijl en boog gemaakt en moesten we onze eigen lunch schieten. Ook hebben we ons eilandvriendje gevonden. Mister Wilson spoelde aan en kreeg een eigen identiteit. Eind van de middag spoelde er blikken met eten aan, maar helaas geen pannen. Gelukkig zijn de scouts slim en werd er snel bedacht dat we in de blikken konden koken. We hebben vuur gemaakt met een batterij en staalwol en de blikken konden op het vuur. Na de afwas was het weer even tijd om de boel te verkennen. Na een spelletje dodendestraal was het toch echt bedtijd. Zó benieuwd wat er morgen aanspoeld. ... Bekijk meerZie minder

3 weeks ago

Scouting Holendrecht
De bevers hebben een kunst-rondje gedaan, een a4 vel was in drieën gevouwen. De eerste bever tekende een hoofdje, het blad werd omgedraaid en daarop tekende de volgende bever een lijfje, na nogmaals omdraaien kon de derde bever de benen tekenen. Zo werden er hele aparte poppen getekend. Er was gelukkig ook tijd voor wat ren spelletjes.Tex is komende week jarig en hij heeft getrakteerdDe welpen hebben vandaag een tipje van de sluier gelicht gekregen over het zomerkamp thema, de landkaart van Europa werd goed bestudeerd en ze weten nu wat dwergstaatjes zijn. Ook is een en ander uitgelegd over hoe het gaat op kamp. Gelukkig was er voldoende tijd voor een zeer chaotisch spelletje ABCD.Aan het einde moeten de dassen weer netjes worden gemaakt, zo chaotisch was het. Volgende week staat de gezamenlijke opkomst op de planning waarbij de welpen hun insigne "leiding voor één keer" kunnen verdienen, spannend!Vandaag hadden de scouts een opkomst vol verrassingen! De dag begon met een potje dweilhockey en weerwolven, omdat de regen toen met bakken uit de lucht viel. Toen het opklaarde, gingen de scouts aan de slag met het bouwen van een A-frame en hebben met het A-frame over het terrein gelopen.Deze week waren er weer 2 scouts meekijken. we hebben een grote schommel gepionierd en daarna hadden we nog wat tijd voor wat smoars. ... Bekijk meerZie minder

4 weeks ago

Scouting Holendrecht
De bevers zijn gisteren eerst begonnen met sponzen-tikkertje, wat al snel uit de hand liep (meer, elkaar natmaken met sponzen). Daarna zijn we naar snackbar Reigerbos gegaan voor een ijsje voor "afkoeling". Daarna gingen we weer terug naar het clubhuis om vóór de afsluiting nog 1 waterballon tegen de muur te gooien.De welpen hebben deze warme week heerlijk met water kunnen spelen. We begonnen met “iemand is ‘m, niemand is ‘m” maar met een twist, in plaats van een bal hadden we sponsen om te gooien. Daarna hebben we gekeken welk groepje het meeste water kan opvangen met voor ieder één beker, het groepje met het meeste water had 350ml! Toen hadden we heel even pauze nodig met wat limo. De welpen waren zo fanatiek dat ze nog eens wouden zien wie nou écht het meeste water kon opvangen, deze keer was het meeste opgevangen water wel 600ml!Om het afkoelen door te zetten hebben we even een ijsje gegeten, en zijn toen doorgegaan met een water gevecht, met sponsen én waterballonnen! Geen vierkante centimeter was nog droog, geslaagde opkomst dus.De scouts hebben genoten van het mooie weer met een heuse zeepbaan. Nadat de baan goed was ingezeept gleden ze alle kanten op. Ook de leiding bleef niet droog en werden te grazen genomen met de tuinslang. Deze week waren er een aantal scouts meekijken die gaan overvliegen naar de explos. we hebben met zijn allen pizzas gebakken met een houtvuur.Ook hebben ze onder begeleiding en na instructie zelf hout mogen hakken. ... Bekijk meerZie minder